maanantai 22. toukokuuta 2017

Ihana Köpis!

Heippa! 😊 Vitsi jäi hyvät fiilikset Köpiksestä. Kuten otsikkokin kertoo, se oli vaan niin ihana! Mun mielestä mikään kaupunki ei oo ollut sillee "ihana" paitsi ehkä Lontoo. On ollut lähinnä mielenkiitoinen, upea, paras, kaunis jne. Mutta ei ihana. Köpis oli ja on kuitenkin mun mielestä ihana! Mä tykästyin todella paljon. Ja meillä oli aivan ihana reissu, yksi parhaista. Joten kovaa hehkuttamista luvassa🙆

Ajattelin kertoa teille Kööpenhaminasta parissa eri osassa ja lisäksi jakaa myös vinkkejä mikäli se teitä kiinnostaa. Mä en olisi koskaan uskonut, että vaan "joku Kööpenhamina" voi tehdä muhun tälläisen vaikutuksen. Köpis on yllättävän monipuolinen kaupunki vaikkakin siellä pystyy helposti kävelemään paikasta toiseen, koska kaupunki ei ole suuri. Ehdottomasti paras kaupunki pohjoismaista joissa olen käynyt. Voittaa mennen tullen Tukholman, Helsingin ja Tallinnan. Joten jos koskaan olet miettinyt reissua Köpikseen, lähde!👍 En usko, että tuut pettymään. Varsinkin näin kevät aikaan siellä on niin kaunista!

Ettei koko postaus menisi vain Kööpenhaminan ylistämiseen, voisin kertoa hiukan meidän ensimmäisestä päivästä, joka oli täynnä ohjelmaa. Toisesta ja kolmannesta päivästä kerron sitten omassa postauksessaan. Vaikka paljon tehtiin kaikkea ja lähdettiin reissuun ihan aamusta en ollut missään vaiheessa reissua mitenkään väsynyt. Olin onnellinen ja iloinen, ihastelin kaupunkin ja nautin elämästä. Matkaa varjosti haavani jalassa, joka sitten myös tulehtui reissussa. Tuli sitten käytyä myös paikallisessa sairaalassa, jossa sain eurooppalaisella Kelakortilla ilmaista ja melko hyvääkin hoitoa. Aluksi hiukan epäröin tilannetta, mutta meidän paras hotellityöntekijä koskaan hoiti mulle ajan lääkäriin ja sain apu ongelmaan. Joten kannattaa vaan rohkeasti pyytää apua ja pitää Euroopaassa reissatessaan tuota Kelakorttia mukana!
Lennettiin perjantaina aikaisin aamusta Kööpenhaminaan. Lentokentältä lähdettiin junalla sekä metrolla hotelille, matka kesti noin 20 minuuttia. Meidän hotellimme AC Hotel Bella Sky Copenhagen oli aivan loistava. Se oli moderni, siellä oli herkullinen aamupala sekä erittäin hyvä asiakaspalvelu. Lisäksi huoneemme oli 18-kerroksessa josta oli kivat maisemat. Suosittelen lämpimästi. Ensimmäisenä päivänä lähdettiin vain hortoilemaan johonkin ja päädyttiinkin kauppahalliin syömään Smörrebrödit. Nuo leivät ovat tanskalaista ruokaa ja todella hyvänmakuisia! Vaihtoehtoa löytyy vaikka kuinka paljon. Omassani oli avocadoa, majoneesia sekä rapuja. Tuon jälkeen löydettiin sattumalta niin kaunis puisto nimeltään Botanisk have. Puistossa oli kukkia kaikkialla ja muutenkin kukkatyttönä kiinnitin huomiota siihen miten paljon Kööpenhaminassa oli kukkia joka nurkan takana😍 Tuo puisto oli mun lempparipaikkoja Köpiksessä. Tuolla oli myös Palmuhuset niminen puutarha, jossa oli nimensä mukaan mm. palmuja sekä erilaisia kasveja. Aluksi ajattelin ettei meidän tarvitse käydä kun olin juuri ollut Talvipuutarhassa, mutta mentiin kuitenkin ja hyvä kun mentiin. Tuo puutarha oli ihana!

Puutarhan jälkeen suunnattiin kohti Rosenborgin linnaa. Tuo linna oli kaunis, mutta enemmän tykkäsin juurikin siitä alueesta missä linna sijaitsi. Sisälle linnaan ei jaksettu mennä. Linnan ympärillä oli vettä missä kalat ja linnut kilpailivat ihmisten heittämistä leipäpaloista. Naurettiin pitkään noille kaloille, ne oli niin isoja ja kala söi ihmisen kädestä, jotenkin hassua😁 Lähdettiin pyörimään keskustaan ja sattumalta päädyttiinkin Church of Our Saviour kirkkoon, jossa pääsee kipuamaan ihan ylös ihastelemaan maisemia. Hui ku tuo oli korkealla! Ylös meneminen ei ollut edes vaikeaa, mutta alas tuleminen kylläkin. Nuo portaat olivat niin jyrkkiä ja ihmisiä turhan paljon. Mutta upeita kuvia tuolta sai ja näki hyvin koko Kööpenhaminan. Suosittelen siis käymään! Ahkeran kipuamisen jälkeen suunnattiin syömään todella kivaan amerikkalaistyyliseen ravintolaan Luna`s Dineriin. Söin tuolla varmasti maailman paras halloumhampparia! Nam😜

Nyhavniin oli ihan pakko päästä heti ensimmäisenä päivänä! Alue oli saman näköinen kuin kuvissakin, värikäs ja täynnä ihmisiä. Tykkäsin tuosta alueesta ja käytiinkin kolme kertaa tuolla meidän reissullamme🙉 Joku ihana tyttö otti meistä myös kuvan, mielestäni on kiva kun joku tulee itse kysymään. Toki otimme sen jälkeen hänestä ja ystävästään, mutta kuitenkin. Multa tullaan usein kysymään voinko ottaa kuvan ja se on mielestäni tosi kiva juttu! Joskus pyydän sitten jonkun myös ottamaan musta ja Joonaksesta kuvan, mutta aika harvoin.
Katsokaa oikeesti nyt miten kaunista ja ihanaa on vain 1,5-tunnin lennon päästä Helsingistä!😻 Mä oon ihan varma, että meen uudelleen vielä Köpikseen joku päivä. Pääsi mun lempparikaupunkeihin ehdottomasti. Mun mielestä Kööpenhaminassa oli kiva tunnelma ja tietenkin hyvillä säillä oli osuutensa. Joka päivä oli melkein 20 astetta, toki tuolla tuuli melko paljon, mutta kuitenkin oli lämmintä. Kööpenhaminasta on vaikea keksiä huonoja juttuja, mutta yksi huono asia oli kallis hintataso. Meillä meni aika paljon rahaa ja kaikki oli aika kallista kuten syöminen. Mutta se on kuitenkin vain rahaa, ei silleen iso miinuspuoli. Mitään kovin huonoa en kaupungista keksi.

Lisää postauksia Kööpenhaminasta tulossa myöhemmin, mm. Tivolista! Kerkesin tässä välissä käymään extempore myös Tallinnassa ja mietinkin tekeväni jonkun pienen Tallinna postauksen jälleen😏 Palaillaan taas ihanat!💗

1. Siis vau mitä kuvia! Oon nähny paljon kuvia köpiksestä, mutta nää on kyllä ihan lemppareita<3 Mä oon myös haaveillut köpiksen reissusta ja näiden kuvien ja tunnelmien jälkeen haaveilen vaan enemmän :D noi kaikki kukat, ai että ❤ Eli jos ja kun joskus köpikseen pääsen niin ehdottomasti pitää varata matka keväälle :) ps; toi tukka sopii sulle niin hyvin<3

1. Oii kiitti paljon! <3 Ihana kuulla :) Tuolla oli tosi hyvä sää kuvata sekä jotenkin rauhassa kuvailla :) Juu Köpikseen kannattaa ehdottomasti suunnata, se on niin ihana kaupunki! Kukkia tuolla oli niin paljon, en oo koskaan nähny missään muualla niin paljoa :D Kevät on hyvä aika matkustaa :) Kiitos paljon <3

2. NIIIN upeita kuvia <3

3. En kestä miten ihania kuvia! <3 Siis toi eka kuvakin vois hyvin olla joku tietokoneen työpöydän taustakuva :D Todella upea, sä se vaan osaat valokuvata :) ♥

Kööpenhamina kuulostaa aivan ihanalta kaupungilta. Mä oon jo jonkin aikaa suunnitellut, että lähtisin sinne kavereiden tai poikaystävän kanssa autolla. Kaupunki kiinnostaa ehdottomasti ja olis muutenkin kiva matkustaa välillä jollain muulla kuin lentokoneella :D Ehdottomasti lisää näitä Köpisaiheisia postauksia, osaat kertoa näistä matkakohteista tosi kattavasti ja kivasti :)

1. Voii kiitos paljon Linda! <3 Oon ihan otettu, kiitti:)

Köpis on todella ihana kaupunki! <3 Juu autolla olisi sinne varmasti kiva lähteä, se on ihan erilaista kuitenkin kuin lentokoneella :D Meillä ei ole vaan kortteja eikä autoja, joten siksi tuollaista on vaikea toteuttaa :/ Köpis postauksia on tulossa lisää :)

4. Mä olin toissaviikonlopun Köpiksessä ja ihan samat fiilikset! Tykkäsin tosi paljon! Ja just helppous ja kaupungin pienuus teki vaikutuksen mun pikkukaupungin tyttöön - vaikka siis nykyisin Helsingissä asunkin. Tai no, onhan Helsinkikin pieni, ei sillä.

Odotan innolla postaustasi Tivolista! Mä kun jätin sen käymättä, odotan sitä sille reissulle, kun mennään Köpikseen lasten kanssa. Se vaikutti jo aidan raosta niiiiin kivalle ja ihanalle ja kauniille!

Jos haluat vilkaista mun jutun, niin tässä linkki: Lähinnä kauempana: yksin Kööpenhaminassa

1. Jee, kiva kuulla että sulla on samalaiset fiilikset kuin mullakin! :) Köpis oli mun mielestä juuri sopivan kokoinen viikonlopun reissuun. Ja no onhan Helsinki tavallaan pieni, mutta aika laaja kuitenkin :D

Juu ajattelin seuraavassa Köpikseen liittyvässä postauksessa kertoa enemmän Tivolista ja muista paikoista, joissa kävimme :) Tivoli oli todella kiva paikka, sopii hyvin juuri lapsille. Näimme siellä useita lapsiperheitä, vaikkei laitteisiin menisi niin siellä riittää ihmeteltävää sekä siellä on paljon hyviä ravintoloita! Kävin lukemassa myös sun juttusi, todella hyvän postauksen oot tehnyt! :)

5. Ihan mielettömän ihania kuvia, ja muutenkin sait miut kyllä kiinnostumaan Kööpenhaminasta ihan uudella tapaa! ♥ Joskus olisi tosiaan ihan kiva käydä muissakin pohjoismaiden kaupungeissa kuin aina niissä perus Tallinnassa ja Tukholmassa :D Tosi kiva että teille jäi noin hyvä fiilis kyseisestä kaupungista ja oli kiva lukea tätä postausta ♥ :)

1. Kiitos! <3 Mut yllätti myös se miten ihana kaupunki Köpis voikaan olla! :) Mä haluaisin myös käydä Norjassa jossain kohtaa, se on vaan aika kallis maa.. Islantiin varmaan mennään jossain vaiheessa :) Pohjoismaat on siitä kivoja kun ne on lähellä, mutta sitten taas kalliita :D Ja kiitti vielä! <3

6. Voi miten upeita kuvia ja IHANAN kesäisen näköistä! Niin värikästä.

1. Kiitos! <3 Tuolla oli kyllä kesäistä ja ihania värejä :)

7. Niin täydellinen Köpis!<3 Viimeksi vieraillut tuolla lapsena ja voi että kun tekisi mieli toteuttaa tuonne pienimuotoinen miniloma :')

1. Köpis on kyllä aika täydellinen!<3 Mäkin kävin tuolla lapsena ja nyt sitten uudelleen ja oli niin ihana paikka :) Tuolla riittää hyvin viikonloppu.

8. Voi vitsi mitä reissukuvia jälleen <3 mahtavaa, että sait hyvää hoitoa myös reissun päällä! :) toi on aina ollut mulle semmoinen asia mikä aiheuttaa harmaita hiuksia, että mitä jos käy jotain niin saako hyvää apua :/

Ja muuten en oo varmaan kerennyt hehkuttaa sun otsista. Instasta oon sitä kattellut kyllä, mutta siis toi uus tukka sopii sulle täydellisesti <3

1. Kiitti!<3 Juu oli hyvä kun sain apua myös tuolla:) Uskon, että monessa paikassa saa hyvää apua, mutta kyllähän se aina mietityttää..

Voii kiitos paljon!<3 Mä tykkään myös tosi paljon näistä:)

9. hih, sinähän oot reissannu! <3 nää köpiksen kuvat on ihan superihania, voi tuota väriloistoa, kauniita taloja ja kukkia ja kaikkea! <3 en oo koskaan käynyt köpiksessä, mutta haluaisin :)

1. Juu!:D Kiitos Jenni!<3 Tuolla oli niin kaunista ja paljon kukkia:) Suosittelen Köpistä, uskon että tykkäisit!

10. Siis mä vaan enemmän ja enemmän kiinnostuin Kööpenhaminasta, uskomattoman upeita maisemia ja jotenkin tunnelmillisia! Tuli jostain syystä ikävä Rooman kadun tunelmia ja fiilistä, tuolla se on varmasti ihan erilainen mutta noh taitanee johtua siitä kun Rooma oli ensimmäinen sellainen kaupunki missä kävin ja missä todella vahva ja erilainen fiilis mitä muissa kaupungeissa. Kyllä tuonne on vaan joskus lähdettävä ja jätettävä se perus Tukholma/Tallinna reissu tekemättä (tosin niissä on myös se että pääsee laivalle) :D Ihana oli lukea tämä postaus<3

1. Kiva kuulla, että oot kiinnostunut enemmän Köpiksestä!:) Roomassa tykkäsin juuri Trasteveren alueesta ja siellä kävelystä:) Köpiksessä on tosi kiva tunnelma! Suosittelen kyllä Köpistä enemmän kuin Tukholmaa/Tallinnaa. Ja ihana ku tykkäsit<3

11. Onpas ihania kuvia, vautsi miten kaunista! <3 Nyt kyllä heräs mielenkiinto Köpistä kohtaan!

1. Kiitti!<3 Tuolla on kyllä tosi kaunista :) Ja Köpis on tosi mielenkiintoinen paikka myöskin!

12. Näiden kuvien perusteella haluan vielä enemmän päästä käymään Kööpenhaminassa :D Aivan ihania kuvia ♥

1. Uskon! :) Tuo on kyllä niin ihana paikka <3 Kiitti paljon!

13. Ihana postaus! <3 Pakkohan tonne on joskus päästä käymään... 😊

14. Olipas ihana postaus ja niin ihanan virkistäviä kuvia! <3 Tämän postauksen jälkeen on kyllä saletti, että meikäläinenkin lähtee joku kaunis päivä Kööpenhaminaan vierailulle :D Hintatasosta riippumatta! On se kumminkin sellainen paikka, joka täytyy aivan varmasti jokaisen kokea edes kerran elämässään.

1. Oii kiitti!<3 Ja kiva kun säkin halut Köpikseen, suosittelen kyllä:) Vaikka siellä onkin hiukan kalliimpaa kuin vaikkapa Suomessa, on ehdottomasti sen arvoista!<3